اشعار ترکی آذری و فارسی

اشعار ترکی آذری و فارسی

مئی ساتانلار کوچه‌سی- تورکی و فارسیجا شعرلر
اشعار ترکی آذری و فارسی

اشعار ترکی آذری و فارسی

مئی ساتانلار کوچه‌سی- تورکی و فارسیجا شعرلر

ملال محبّت

گاهی گر از ملال محبّت برانمت

دوری چنان مکن که به شیون بخوانمت

چون آه من به راه کدورت مرو که اشک

پیک شفاعتی است که از پی دوانمت

تو گوهر سرشکی و دردانه‌ی صفا

مژگان فشانمت که به دامن نشانمت

سرو بلند من که به دادم نمی‌رسی

دستم اگر رسد به خدا می‌رسانمت

پیوند جان جدا شدنی نیست ماه من

تن نیستی که جان دهم و وا رهانمت

ماتمسرای عشق به آتش چه می‌کشی

فردا به خاک سوختگان می‌کشانمت

ماتم‌سرای عشق به آتش چه می‌کشی

فردا به خاک سوختگان می‌کشانمت

دست نوازشی به سر و گوش من بکش

سازی شدم که شور و نوایی بخوانمت

تو ترک آب‌خورد محبّت نمی‌کنی

این‌قدر بی‌حقوق هم ای دل ندانمت

ای غنچه‌ی گلی که لب از خنده بسته‌ای

بازآ که چون صبا به‌دمی بشکفانمت

یک‌شب به رغم صبح به زندان من بتاب

تا من به رغم شمع سر و جان فشانمت

چوپان دشت عشقم و نای غزل به لب

دارم غزال چشم سیه می‌چرانمت

لبخند کن معاوضه با جان شهریار

تا من به شوق این دهم و آن ستانمت

شاعر: استاد شهریار

نظرات 2 + ارسال نظر
یالنیز 22 اردیبهشت 1392 ساعت 01:23 http://yalnizblog.blogfa.com

سلاملار.
یاشیاسیز .سوز اوستادی شهریاریمیزدان گوزل غزل لر سئچیبسیز.تورکی شعرلرین ده اونوتمایین. نییه کی انادیلیمیزده یازیلانلار چوختر اورگه یاتیر. یاشیاسیز

سلام حرمتلی دوستوم
عزیز قارداش شهریارین تورکی شعرلرین‌دن قاباقجا یازمیشام و ینی‌دن یازارام.

بیله سوار 22 خرداد 1392 ساعت 12:58

سلام مدیر جان . چرا به موضوعاتتون اسم استاد لطفعلی فکرت رو اضافه نمی کنین ایشان 3 کتاب به نام های ( ادب ائلچی سی ، لاله لر باخیشی ، و ادب اوجاقی )به چاپ رسانده اند و یکی هم در دست چاپ هست .و یکی از بهترین شاعران استان اردبیل هستند
اگه مایل بودی من میتونم چند تا از شعر ایشون رو در اختیارتون بزارم . مرسی بای .

به نام خدا
من با ایشون آشنایی ندارم اگر لطف کرده و از شعرهاشون بفرستید اضافه می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد